emile-defny-vs2018.reismee.nl

Woensdag 5 september-vrijdag 7 september en vooruitblik Zaterdag 8 september

Woensdag 5 september-vrijdag 7 september en vooruitblik Zaterdag 8 september

Woensdag 5 september 2018

Vanmorgen dus wakker geworden in Canada: Niagara falls. Om precies te zijn zitten we in Ontario. Er zit geen ontbijt inbegrepen bij deze kamer dus gaan we op zoek naar een leuk ontbijttentje. We hebben wel kortingsbonnen gekregen voor een restaurant wat bij het hotel hoort maar toen we daar aankwamen om rond 11 uur was er geen plek voor ons omdat ze bussen verwachten. Slechte service zeg!

Uiteindelijk hebben we heerlijk ontbeten bij Denny’s. Heerlijke koffie (met refill) en heerlijke scrambled eggs. Daarna was het eindelijk zo ver! De watervallen. Er zijn hier dus 2 watervallen te zien. Links de Amerikaanse en rechts de Canadese. De naam van de canadese is Horseshoe omdat de waterval rond loopt en dus precies lijkt op een hoefijzer. Ik heb heel wat fotos genomen vanaf de uitkijkplek maar natuurlijk is dat niet genoeg.!

We hebben een boottoch gemaakt (ongeveer 20 minuten) en hebben beide watervallen van zeer (ja echt heel dichtbij) kunnen bekijken. Iedereen aan boort (ongeveer 60 personen schat ik zo) had een rode poncho aan en dat was ook wel nodig want er kwam behoorlijk wat water van de watervallen af zeg! Haha. We waren drijfnat. Gelukkig is het vandaag bijna 30 graden hier dus waren we zo weer droog. Het was echt een schitterend gezicht om de watervallen vanaf het water zo dichtbij te kunnen bewonderen.

Terug bij ons hotel heb ik gezwommen in het zwembad wat bij ons hotel hoort en daarna hebben we wat gerust (toch nog effe bijkomen hoor van die lange busreis!). Savonds hebben we heerlijk gegeten in een smoakhouse en heb ik onbeperkt spareribs besteld. De 2de ronde moest ik wel lang op wachten maar toen kreeg ik ook wat. Zoals ik eerder schreef zit er hier veel meer vlees aan de spareribs en ze zijn veel lekkerder (lees malser) dan in Nederland.

Het was vandaag een hele mooie dag! Het hoogtepunt waren de watervallen. Daar kom je ook voor als je Niagara Falls bezoekt. Oja vandaag hebben we ook online (na weer heel wat gedoe met onze creditcards) 2 treinkaarjes gekocht voor aanstande zaterdag (vrijdag was vol!) naar New York. De trein vertrekt om 10.18 en doet er maar 10 uur over!

Donderdag 6 september 2018

Na het ontbijt (inderdaad weer bij Denny’s) heb op de computer van het hotel geschreven in dit verslag. Vandaag is het trouwens niet zo heet als gisteren dus is het precies een mooie temperatuur om een mooie wandeling te maken over de brug die hier van Canada naar de USA gaat. In het midden is de grens (aangegeven met vlaggen van beide landen en een plakaat) van beide landen. De brug konden we over na het betalen van 1 dollar tol en op de brug heb je mooi uitzicht op beide watervallen. Aan het eind van de brug in de USA moet je je paspoort tonen en na het beantwoorden van wat onzin vragen van de douanabeamte mag je de USA in.

Daar in de USA hebben we het Niagara Falls State Park bezocht. De Amerikanen hebben een heel park gebouwd rond de beide watervallen. Het park ligt als het ware boven de watervallen. Waar de watervallen beginnen zeg maar. In het park stonden ook een broeder en zuster met de lectuurstand en daar hebben we even kort mee gesproken. Zij hebben echt ALL talen in de stand staan en toen we met ze stonden te praten vroeg een japanse man of ze ook zijn taal hadden en ja hoor dat was zo en nam hij het boekje mee. Heel leuk om te zien.

Boven aan de watervallen hebben we weer genoten van het mooie uitzicht op beide watervallen. Daarna de (lange) wandeling terug en als je Canada weer binnen wilt (aan het eind van de brug weer (een andere route naar canada is er niet) dan controleren de Canadezen je paspoort weer.

Daarna heb ik weer gezwommen en savonds hebben we weer heerlijk gegeten. Deze keer een keer gezond: Hamburgers!

Vrijdag 7 september 2018

Na wakker worden en douchen hebben we onze koffers ingepakt want vandaag verhuizen we naar een ander hotel. Het hotel waar we nu zitten is komende nacht helemaal vol en onze trein vertrekt as zaterdag pas dus moeten we verhuizen. Om 11 uur hebben we uitgechekt en zijn we lopend naar ons volgende hotel gelopen. Na precies 13 minuten waren we daar. Het is hier een wat rustiger gedeelte van de stad (veel minder toeristisch). Eigenlijk mochten we pas om 15:00 uur inchecken maar toch mochten we om half 12 onze kamer al in. Het is ook een motel. Deze keer is onze kamer op de begane grond en het ziet er netjes uit. Alles erop en er aan: bed, televisie, douche, koelkast en Wi-Fi.

We zijn gelijk op zoek gegaan naar een restaurant om te ontbijten. Eigenlijk wilde we weer gaan eten bij Denny’s maar toen zagen we aan de overkant van ons hotel dat er een ontbijtbuffet was voor CAD 7 (CAD is de Canadese dollar) en dat hebben we gedaan. Het was megadruk in dit grote restaurant en het ontbijt was ok. Je kan zelf opscheppen en kiezen wat je wilt. Er is van alles: ei, worst, getoost brood, wafels, spek en noem maar op. De koffie (met refill) was ook ok.

Na het ontbijt hebben we de rest van het stadje bekeken en bij een 2dehands zaak (er zitten heel wat pawnshops hier) heb ik 2 stroomopladers gekocht met de hoop dat ik ze kan gebruiken om mijn minilaptop op te laden. Bij de supermarkt wat drank gekocht en nog wat gewandeld.

Op onze hotelkamer heb ik de 2 stroomopladers kunnen ombouwen tot 1 goede oplader en kan in mijn minilaptop weer gebruiken en kan ik het verslag van de laatste 3 dagen weer schrijven en up loaden. Nu ik toch bezig ben kan ik gelijk een soort trailer schrijven voor de dag van morgen: zaterdag dus: we gaan vroeg uitchecken, ontbijten bij dezelfde plek als vanmorgen en daarna nemen we de Uber (taxi) naar het treinstation (zal ongeveer 10 minuten rijden zijn) en om 10.18 vertrekt onze trein. Om 22.00 uur (USA time) zal deze zaterdagavond aankomen in New York City. We hebben dan nog 1 hele dag in de VS: zondag. Want maandag vertrekt ons vliegtuig om 19.00 uur (USA time) richting Nederland.

Snarf

Keurig!

Charley

Hotel in, hotel uit.... Hoe hou je het vol? Toch herinner ik me van een twintigtal jaren terug dat wij dat ook deden. Kun je je nauwelijks meer voorstellen. Wat moeten jullie genieten van al die bekende maar nooit echt geziene plekjes aan die kant van de wereld. Tof! Ga nog maar lekker even door.