emile-defny-vs2018.reismee.nl

Zondag 9 september 2018 Laatste hele (vakantie)dag in New York City

zondag 9 september 2018

Laatste hele vakantiedag in New York.

Vanmorgen dus weer wakker geworden in New York City. (gisteren na en reis van bijna 12 uur waren we precies om 22.00 uur in New York en slapen we 2 nachten in een hotel in Queens).Na het ontbijt (super mooie ruimte deze keer met alles er op en er aan: fruit, ei, worst, wafels, ,offie en thee) en wat relaxen zijn we rond 13:00 uur de hotelkamerdeur uitgegaan. Op ongeveer 10 minuten lopen zit de koninkrijkszaal en om half 2 begon de vergadering. Een hele jonge broeder had de (uitzend)lezing en daarna natuurlijk de WTstudie. Het was dezelfde gemeente waar we 2 weken terug waren dus vele herkenden ons nog. Wat weer fijn om de vergadering te bezoeken!Daarna hebben we snel in een leuk tentje hier op de hoek een sandwicht gegeten en na omkleden in ons hotel zijn we weer op pad gegaan met de metro naar het 9/11 memorial.Dat is wel echt iets hoor! Op de plek waar 17 jaar geleden de 2 grote twintowers stonden staan nu 2 hele grote vierkanten en als uitziende zwembasins met in het midden een groot gat waar a het water van de zijkanten naar toe stroomt. Het is heel erg druk, iedereen wil dit zien.Het is trouwens vandaag al de hele dag aan het regenen hier in New York. Dat is wel erg jammer.Na dit bezoek hebben we een snel blik geworpen op het duurste metrostation ter wereld:Occulus. Het is heel mooi en heeft een soort vorm van een zwaan en het is super groot. Het koste maar 4 miljard dollar (2 miljard meer dan begroot!) maar dan heb je ook iets hoor! haha

Daarna de metro weer in en uitgestapt bij 32street/washington en in een ierse pub een lekker biertje (en cola) gedronken en een stukje gekeken van de finale tennis US open. Daarna weer de metro in (3 zusters stonden met de stand bij de ingang en toen wij ze aanspraken was er ineens een broeder bij) en in de metro zelf stonden ook nog 2 zusters met de spaanse stand (zuster konden in 3 keer niet raden waar wij vandaag kwamen) op zoek naar de dichtsbijzijnde Five guys om een lekkere hamburger te eten want we hebben deze vakantie eigenlijk nog niet zo veel hamburgers gegeten. Haha.

Na het eten hebben we een metro terug genomen richting Queens naar ons hotel.Op 1 metrostation zagen we nog een man ineens de nieuwe bijbelvertaling (ja die van ons) pakken en ging hij een stukje hardop voorlezen over Armageddon. Vreemd! Ja je ziet hier in New York heel veel (en ik bedoel dat echt heel veel!!!) vreemde mensen en dingen maar ook heel veel mensen die bedelen en dakloos zijn.

Morgenochtend inpakken, uitchecken en niet weten wat we tot 19.00 uur moeten doen (omdat we 2 koffers met bagage hebben) en terugvliegen naar Nederland. Precies op 9/11 11 september vliegen we naar huis. Hopelijk gaat het goed aangezien de aanslag op het WTC dan precies 17 jaar geleden is!

Bedankt voor het volgen en lezen (zeer waarschijnljk is dit het laatste verslag of er moet nog iets speciaals gebeuren) en wellicht tot een volgende keer. (misschien nog een fotoserie)

met vriendelijke groeten Emile van Dam

Charley

Goed dat jullie zoveel hebben genoten, want wij missen jullie heel erg in de zaal. Maar komende dinsdag hopen we jullie gebruind en met een vreselijk Amerikaans accent terug te zien in ons midden. Goede vlucht toegewenst en Jehovah’s zegen.

Maria K

Bedankt, voor alle verhalen. Ik heb weer erg genoten. :)

Snarf

Goede reis!

Richard, Claudia en Robin

Was leuk om jullie belevenissen te lezen. Een fijne vlucht naar huis.