emile-defny-vs2018.reismee.nl

Onze vlucht en de eerste dag in New York (Queens plaza)

Dinsdag 22 augustus en woensdag 23 augustus 2018

Zoals beloofd is het onderstaande verhaal afkomstig uit de city that never sleeps: New York.

Gisterenavond (VS tijd) zijn we aangekomen na een lange reis vanuit Belgie Zaventem. De reis ging prima, ook de overstap vanuit Londen Heatrow. Daar moesten we wel 2 uurtjes wachten op de vlucht naar JFK airport in New York. De vlucht was ongeveer 7 uurtjes. Een half uurtje eerder dan verwacht. Na de landing moesten we wel lang wachten bij de douane maar we zijn er doorgekomen. Onze bagage was al van de loopband afgehaald en stond netjes geparkeerd in de bagagehal.

De shuttle naar ons hotel was er niet meer vanwege het late tijdstip dus hebben we een Lyft (concurrent van UBER) genomen naar ons hotel. Voor slechts 10 dollar waren we binnen 5 minuten bij ons hotel (later kwamen we er achter dat het mobiel internet wat we gebruikt hebben 30 euro heeft gekost!). Duur ritje dus!

Afijn we zijn op onze eerste plaats van bestemming aangekomen: ons hotel super 8 in Jamaica das dus vlak bij JFK airport. Het is geen superdeluxe hotel maar voor 1 nacht kan het ermee door. De kamer ziet er super netjes uit en het bed sliep heerlijk (maar wat wil je na een reis van bijna 12 uur?).

Woensdag 23 augustus 2018

Vanmorgen wakker geworden (half zeven usa tijd) in de city that never sleeps en na het ontbijt (geen kaas of iets anders hartig op brood alleen maar jam) de bus genomen naar ons volgende hotel (waar we 3 nachten blijven).

De buschauffeur nam mijn 5 dollar biljet niet aan dus mochten we gratis meerijden. Na een rit van ongeveer 20 minuten namen we de metro en al snel vonden we met behulp van google maps ons hotel: Red lions suits Long island. We waren wel te vroeg (11.30u) om in te checken dus hebben onze bagage achtergelaten en komen we om 3 uur terug.

Eerst zijn we wat gaan eten in een super gaaf echt origineel New Yorks eethuis. Ik heb lekker gebakken aardappeltjes genomen met beef en kip. Heerlijk.

Rond lunchtijd kwamen er heel wat werklui om te eten en 1 trok mijn aandacht . Hij kwam mij zo bekend voor. Is dat niet de broeder die we in 2016 ontmoet hebben tijdens ons bezoek aan een vergadering ook hier in Queens? Ik ga het hem gewoon vragen dus ik pak een Jw.org visitekaartje en vraag hem of hij het kent en hij zei direct ja en toen ik zei wie we waren herkende hij ons. We zijn aan zijn tafeltje gaan zitten en hebben even gezellig gesproken met deze broeder. Het was echt gaaf om binnen een halve dag dat je hier bent al een broeder gezien en gesproken te hebben.

Na deze leuke ervaring zijn we met de metro naar de Public Libary gegaan (vlak naast Bryant Park). We zijn uitgestapt bij Time Square en toen naar de bibliotheek gelopen. Op Time Square zagen we in de verte 2 broeders met de lectuurstand staan en bij Bryant Park hebben we kort een broeder gesproken die ook met de stand stond. Let op! Ze hebben hier shifts van 4 uur! Na het maken van de foto zijn we dan de bibliotheek binnen gelopen en heel wat foto’s genomen en koffie gedronken bij een leuk koffietentje. Op de 3e verdieping is een hele grote leestafel en daar is een schitterend plafond. Ook op de gangen zijn mooie tekeningen. Op 1 tekening zie je Mozes met de 10 geboden die hij dan kapot gooit. Zie de foto’s.

Om 3 uur zijn we naar het hotel gegaan en na een korte break gaan we vanavond lekker eten (genoeg eettentjes om de hoek van ons hotel) en gaan we vanavond naar de doordeweekse vergadering. Tot morgen allemaal!

Update! 1 week voor vertrek

Over precies 168 uren zitten we in de lucht en vliegen we naar New York.

De laatste voorbereidingen zijn in volle gang (koffers inpakken, bustickets kopen voor de reizen in de VS) en nog wat andere dingen zoals goede afspraken gemaakt met de persoon die 3 weken op ons huis past.

Ons reisschema ziet er trouwens als volgt uit:

dag weekdag dat
1 di 21-aug trein - Den Haag - Diegem (Brussel)
2 wo 22-aug vlucht naar UK en New York, vertrek brussel airport 16:00 uur
21 zo 09-sep Sleep Inn Long Island New York
22 ma 10-sep vllieg NYC-BRU
23 di 11-sep trein Brussel-Den Haag

De volgende update zal vanuit New York zijn!

Welkom op mijn Reislog! reislog: emile-defny-vs2018

Hallo en welkom op mijn reislog: emile-defny-vs2018

Dit jaar is het weer zo ver. We gaan in Augustus 2018 naar de VS (alweer? Ja alweer!).

Het doel is om een paar dagen in New York te verblijven daarna naar Warwick (rondleiding op ons hoofdkantoor (Bethel) en we mogen tussen de middag meeeten (supah!) op Bethel, daarna de bus naar Washington (4 dagen blijven we daar) , een bezoek aan de stad van Rocky (Philidelphia) en ook een bezoek aan de Niagara Falls. Veel te doen dus! Oja en misschien nog naar Canada!

Vanaf eind augustus 2018 zul je hier dan regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we zijn en waar we al geweest zijn.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Als je al in de lijst staat kan je je ook verwijderen van de lijst. Excuses als ik je gespamd heb!

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!