emile-defny-vs2018.reismee.nl

Dinsdag 28 september 2018 de (bus)reis van Mahwah naar Washington D.C.

Dinsdag 28 september 2018 de (bus)reis van Mahwah naar Washington D.C

Voordat we beneden gingen ontbijten hebben we al onze spullen ingepakt want vandaag gaat de reis verder richting Washington D.C. Na een snel ontbijt hebben we een taxi genomen naar het treinstation van Mahwah. Het was precies 3 minuten rijden met de taxi. Terwijl ik 2 treinkaartjes (Penn station New York) kocht in de automaat kwam de trein al het station binnen rijden. We waren gelukkig dus precies op tijd (de volgende trein zou een uur later komen).

In de trein werden onze kaartjes al snel gecontroleerd en het werd steeds drukker en dus voller in de NJ Transis trein. We stopten ongeveer 12 keer en na ongeveer 1 uurtje zijn we uitgestapt in het stadje Secaucus. Daar zijn we in een andere trein gestapt en met nog 1 halte (ongeveer nog 10 minuten) waren we op PENN-station van New York. Het treinstation van Secaucus was trouwens ook supergroot, in de ontvangsthal zagen we aan beide kanten nog 2 zuster zitten met een lectuurstand. We hebben snel hallo gezegd en gevraagd welke richting we op moesten voor de trein naar New York.

In New York aangekomen op Penn-station hebben zijn (we na navraag gedaan te hebben) 1 blok rechtdoor en 2 naar links gelopen en na ongeveer 10 minuutjes lopen waren we op de plek waar om 11 uur onze bus naar Washington D.C. begon. Er waren al heel wat andere buspassagiers aan het wachten op verschillende bussen richting Delaware, Philidelphia, Baltimore, Boston en ook naar Washington dus. We stonden allemaal in de brandende zon te wachten tot we onze bagage mochten droppen en de bus binnen mochten. Rond kwart voor 11 was het zo ver. Wij hadden beneden een mooi plekje bij het raam en zaten aan een tafel. Ik had deze busreis in mei al besteld via internet en het was maar 12 dollar voor 2 personen. De rit duurt ongeveer 4 uur. Best wel goedkoop als je het vergelijkt met de treinreis van vanmorgen die was 14 dollar per persoon en dat was minder dan 1,5 uur.

Afijn de bus vertrok precies om 11 uur en onderweg was er wat vertraging door een ongeluk en er was aan het eind toen we Washington binnen reden wel wat file. Rond 16:00 uur waren we op het Penn-station van Washington D.C. Nadat we onze bagage weer hadden hebben we via de app een Lyft (taxi) besteld en die bracht ons binnen een paar minuten naar ons hotel: The Washington Plaza. Dat is een megagroot hotel met wel honderden kamers. Er is een groot zwembad en dat is wel lekker want het is hier nu 27 graden. Erg heet dus. Na het inchecken konden we naar onze kamer en die is redelijk groot en alles ziet er super netjes uit. Koffie en thee op de kamer, airco en elke dag krijgen we (gratis) een flesje water. We blijven hier 3 dagen. Aanstaande vrijdag vetrekken we (met de bus) naar onze volgende bestemming: Philidelphia.

Maar nu eerst nog een paar dagen genieten in Washington D.C. Ons avondeten bestond deze keer niet uit hamburgers maar uit Chinees. Ik heb een heerlijke grote bak met noodlesoup besteld en Defny nam rijst met vlees. Het was heerlijk!

Morgen weer een nieuwe dag!

Snarf

Reislustig!

Charley

Dat bedoel ik dus: als je nog zo heerlijk jong bent als jullie beiden, dan is zo’n reis een hele belevenis, maar wij zouden er echt niet meer aan beginnen. Geniet er maar flink van nu je nog kunt. Wij genieten op afstand van je prachtige verhalen en beschrijvingen. Ga zo door....