emile-defny-vs2018.reismee.nl

Donderdag-vrijdag-zaterdag Philipdelpia

Donderdag-vrijdag-zaterdag laatste dag Washington en reis naarPhiladelphia

Donderdag 30-8-2018

Vlak bij ons hotel hier in Washington is een heel groot plein daar hebben we bij een leuk restaurantje ontbeten. Je krijgt je omelet gewoon in een papieren doos en thats it. De koffie was goed en de ham/kaas omelet ook trouwens.

Daarna zijn we op pad gegaan richting Smithsonian. Met de lift taxi waren we er in een paar minuten. Smithsonian is een hele grote wijk in Washington waar je allemaal museums en dierentuin en nog veel meer (gratis) kan bezoeken. We hebben eerst een bezoek gebracht aan het American History museum. We hadden een kort gesprek met 2 studenten over rights. Aan de hand van fotos in een soort kwartetspel kon je daar je mening over geven. Ik heb nog kort getuigenis kunnen geven ivm de bloedkwestie en het recht om geopereerd te worden zonder gebruik van bloed.

In het park hebben we kort koffie gedronken terwijl we uitzicht hadden over een groot grasveld waar ze frisbee aan het spelen waren. Het was er trouwens uitstekend weer voor. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het holocaust museum. Na het invullen van een enquête mochten we gratis naar binnen. Er waren heel wat foto's en andere attributen over de vervolging van de joden in de 2de wereldoorlog maar we hebben ook ergens zien staan dat onze broeders en zusters vervolgd werden. Dat was op een stukje in het museum waar precies stond wat welke tekens betekende zoals de gele ster en de paarse driehoek.

Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de reflectionpool dat is een grote lange vijver die ligt tussen een grote fontein (staan alle staten van de VS afgebeeld) en het capitool. Ook staat er een levensgrote paal dat is het Washington monument. Toen we bij de MC-donald zaten te eten reed er een ambulance met sirene voorbij die weg reed vanaf het witte huis. Misschien is Donald ziek?

-waar gegeten?

Vrijdag 31-8-2018

Vrijdagochtend hebben we al onze spullen ingepakt want vandaag gaat onze reis verder richting Philadelphia. Na een goed ontbijt (bij een heel leuk restaurant) heb ik bij een Pawnshop een 12 volt oplader gekocht voor mijn minilaptop met de hoop dat hij mijn 19volt minilaptop oplaad. (helaas niet!). Daarna hebben we het hotel na uitchecken verlaten en bracht de Lyft taxi ons naar het Union station van Washington D.C. Daar hebben we bij de MCdonald en in de treinwachtruimte nog even gewacht en na wat verwarring ging onze Greyhound bus met een beetje vertraging rond 15.20 op weg richting Philadelphia.

De busreis was prima, af en toe een korte file maar om 18.20 reden we het centrum van Philadelphia binnen. Na het verlaten van de bus kregen we gelijk onze bagage en na het oproepen van de Lyft taxi met behulp van de app waren we binnen 20 minuten bij ons hotel: Deze keer hebben we een grote suite. Das echt met alles er op en er aan he? Groot kingsize bed, keuken met wasmachine, koelkast, gasfornuis en ook een echte huiskamer met bank enzo. Het ziet er allemaal heel netjes uit.

Savings hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant wat op ongeveer 5 minuten lopen zit. Heerlijk was het! De drank was gratis. Defny had heerlijke spareribs besteld (10x lekkerder dan in Nederland!) en ik had iets met kaas. Heerlijk. Daarna hebben we nog even het andere hotel bekeken (het zijn 2 hotels die met elkaar verbonden zijn) daar hebben ze een zwembad en andere dingen.

Zaterdag 1 september 2018 (nieuw dienstjaar!)

Na een heerlijk ontbijt zijn we weer op pad gegaan. We hebben (na uitleg in het hotel) bus 44 genomen richting het centrum van Philadelphia. We kunnen helaas niet naar de plek (museum) waar de Rocky steps zijn opgenomen (uit de film Rocky traint daar) omdat er een groot concert is. We hebben heel wat anderen dingen in het centrum bekeken zoals het stadhuis waar onze zusters stonden met de stand (we hebben kort met ze gesproken). Op het 30Th street station waren ze ook, daar zaten ze aan een mooie blauwe tafel trouwens. We hebben even binnen gekeken in het grote warenhuis Macy's en daar ging precies om 12 uur een oude meneer orgel spelen. Was heel mooi. Bij een leuk restaurant met de naam Food on first hebben we koffie gedronken en een bagel gegeten. Zal best een goede restaurant zijn want het zal vol met politie. haha. We hebben lang moeten wachten op bus 44 die ons terugbracht naar het hotel. Onderweg zagen we heel veel (vooral jonge mensen) mensen die op weg waren naar het concert: Made in America.

In het hotel heeft Defny wat kleren van ons gewassen (er is een was- en droogruimte in het hotel) en daarna wat kleren opgehangen in onze kamer om te drogen. Toevallig had ik nog een waslijn bij me van de vorige vakantie.

De avond hebben we afgesloten in hetzelfde restaurant als gisteren. Ik heb een heerlijke hamburger besteld die super groot was en super lekker. Morgen is het zondag en gaan we naar de zaal hier in Philadelphia.

Snarf

Smooi!

Charley

Druk...druk...druk! Hopelijk hebben jullie nog tijd om adem te halen. Maar je ziet in ieder geval heel veel interessante dingen waar de mensen hier alleen maar van horen. Ga lekker door zo en een fijne vergadering zondag toegewenst.

Richard, Claudia en Robin

Wat een verhalen weer, leuk hoor. Lekker genieten daar en de groetjes van ons.

Jessica

Echt een pionier in hart en nieren he?! Altijd de gelegenheid zien om getuigenis te geven! Je bent mijn grote voorbeeld hierin Emile :)
Leuk dat jullie zo genieten. Liefs Jess