emile-defny-vs2018.reismee.nl

Donderdagavond 23 augustus en vrijdag 24 augustus

Donderdagavond 23 augustus en vrijdag 24 augustus

Voordat ik jullie vertel wat we allemaal hebben meegemaakt op vrijdag eerst nog even over gisteravond donderdagavond. We zijn naar de doordeweekse vergadering gegaan. We kwamen net iets te laat aan omdat we net de bus miste en een beetje omgelopen waren naar de koninkrijkszaal. Het was een fijne vergadering en na afloop kwamen heel wat br en zr ons gedag zeggen. Ik heb met een broeder gesproken:Eliot. Hij wil volgend jaar misschien naar ons congres in Utrecht. Ook spraken we een ander echtpaar zij hebben zich opgegeven voor Griekenland of Spanje. Zij spreken Bengali want de Bengaligroep zit ook in deze engelse gemeente.

Na de vergadering zijn we nog wat gaan eten. Ik heb een kwartiertje moeten wachten op een heerlijke ham/kaas calzone. Het w8tte was de moeite waard.

Vrijdag 24 augustus 2018

Stel je maakt een hotel met 80 kamers wat doe je dan met het ontbijt? Je maakt een piepkleine ontbijtruimte met 4 tafeltjes en 16 stoelen. Serieus echt waar het was super druk in de ontbijtruimte, veel hotelgasten namen eten en drinken mee naar hun kamer.

Het ontbijt was trouwens wel top: scrambled eggs, worstjes en wafels en goede koffie. We zaten aan een tafeltje met 2 chinese dames. Na het snelle ontbijt zijn we op pad gegaan. Vandaag gaan we naar Coney Island.

Coney Island is de een ideale plek waar de hardwerkende New Yorker tot rust kan komen maar ook komen er vele toeristen naar deze boulevard waar bijna 3 mijl aan zandstranden met zonnige lucht en golvende golven voor een perfect vakantiedagje zorgen. Er zijn zijn ook achtbanen, reuzerad en nog veel meer kermisattracties en vele eettentjes net zoals op Scheveningen. Je kan er ook een hotdog bestellen bij Nathans beroemde hotdog. Er stonden wel 50 mensen in de rij. De rit met metro naar Coney Island is trouwens 5 kwartier dus dat was een flinke rit maar het was de moeite waard. We kwamen rond 12 uur aan dus de zon stond op zijn hoogst en het was echt heet dus hebben we eerst wat gedronken in een leuk tentje :Tom’s Coney Island.

Daarna het strand opgegaan. Tas uitpakken, handdoekje neer, spijkerbroek uit, zwembroek aan en gaan naar het water. Het water vond ik iets te koud dus effe uitgesteld. Eerst even lekker bruingebakken in de zon en daarna ben ik wel in het water gegaan. Heerlijk. Het zwemgedeelte van de zee ligt precies tussen 2 plekken met veel rotsblokken en op die rotsblokken zit het vol met vogels. Af en toe land er een vogel op het water, das een mooi gezicht. Na het zwemmen hebben we nog even op het strand gelegen en genoten van de zon (wel ingesmeerd natuurlijk wat het is heet!).

Voordat we de metro terug hebben genomen naar ons hotel hebben we eerst wat gegeten en gedronken bij McDonald. Daar was het druk, niet normaal zeg. Rijen! Gelukkig hebben wij besteld via de bestelcomputers en hadden we binnen een paar minuten onze bestelling op tafel.

Daarna de rit terug met de metro naar ons hotel. We hadden deze keer een andere metro genomen dus moesten we overstappen bij de halte Time Square daar was het superdruk rond spitstijd. Het is ook een supergroot metrostation want bijna alle metro’s stoppen daar zodat je kan overstappen.

S’avond hebben we gegeten bij een bar/restaurant aan de overkant van ons hotel:de Barones. De broeder die we hier ontmoet hadden afgelopen woensdag had ons gezegd dat ze supergoede hamburgers serveren daar. Daar heeft hij echt geljk in. Ze ware onze bestelling even kwijt maar toen we na vertraging toch onze hamburgers kregen smaakte ze heerlijk. De moeite waard van het wachten.

Vandaag was een leuke dag en morgen weer een nieuwe dag in New York. Aanstaande zondag gaan we een dagje naar het congres en maandag naar ons hoofdkantoor in Warwick. Om 15:00 uur start onze rondleiding en om 12:00 uur mogen we mee-eten met de bethelfamilie. Maar eerst morgen nog! Wat gaan we morgen eigenlijk doen?

Snarf

Gezond eten!

Charley

Hoe houden jullie het vol om al die activiteiten in één dag te persen. We genieten er hier net zo van als jullie zelf. Veel genoegen op de rest van je vakantie.