emile-defny-vs2018.reismee.nl

Zaterdag 26 en zondag 27 augustus: Chinatown John brown smokehouse, Convention, reis naar Mahwah

Zaterdag 26 en zondag 27 augustus: Chinatown, Convention, reis naar Mahwah

Zaterdag 26 augustus Chinatown bryant park john brown smokehouse

Na het ontbijt hebben we de gele metro genomen naar Chinatown. Daar hebben we wat rondgelopen en genoten van de chinese winkeltjes en de vele chinezen die op straat hun groente en fruit verkopen. We werden ook een paar keer aangesproken met mannen met Louis Vutton tasjes die vroegen of we horloges wilde kopen. Gaaf joh! In Chinatown is ook een straat die helemaal vol geverfd is. Het ziet er echt heel leuk uit vooral omdat er ook zitstoeltjes en tafeltjes op staan. Erg gezellig om te zien. Chinatown gaat over in Little Italy, dat is een kleine Italiaanse wijk met heel veel Italiaanse restaurants en winkels. We liepen ook langs een popup-store die kleding verkocht en buiten stonden denk ik wel 300 (jonge mensen) te wachten om naar binnen te mogen. Er was zelfs politie bij om alles te regelen.

De metro bracht ons daarna naar 42 street en daar hebben we bij T-mobile een prepaid simkaart gekocht om in de VS te gebruiken. We hebben nu onbeperkt internet, bellen en SMS. O wacht daarvoor hebben we nog koffie gedronken bij Pret a Manger. Na een korte wandeling kregen we toch wel honger en hebben we heerlijk chinees gegeten. Heerlijke dikke noodles met vlees. Heerlijk was het!

De metro bracht ons naar Time Square en vandaar zijn we naar Bryant Park gelopen. Dat is een groot park met in het midden een super groot grasveld. Het park ligt midden tussen de wolkenkrabbers en overal in het park staan groene stoeljes en tafeltjes waar je gezellig aan kan zitten. Je kan er ook tafeltennissen en er is een gratis bibliotheek. Het is DE plek voor de New Yorker om tot rust te komen. Onze broeders en zusters staan er ook altijd met de stand (voor de ingang van het park). We gingen rond 19.00 uur naar dit park omdat er een show werd opgevoerd: MacBeth. Maar na ongeveer 10 minuten zijn we weggegaan want er was niet veel aan. We zijn teruggelopen naar Time Square en hebben wij AMC een bioscoopfilm gekeken. Het is een hele grote bioscoop met heel veel filmzalen en de verbinding in de bioscoop is met hele lange en hoge roltrappen (net zoals je soms hebt in de metrostations).

De avond hebben we afgesloten met een bezoek aan John Smokehouse. Een paar jaar geleden zijn we daar ook gaan eten (was een tip van broeder Bob (Zie 23-8) en vanavond hebben we een heerlijk portie spareribs gegeten. Ze zijn echt heerlijk. Ze zien er heel anders uit dan bij ons in Nederland en er zit veel meer vlees aan en het is super mals. Ja echt heerlijk. Misschien gaan we deze vakantie nog een keer want we komen op 8/9 september nog 2 dagen terug in New York. Na het eten van de spareribs hebben we in de tuin van het restaurant nog wat gedronken en genoten van de live muziek.

We zijn ter voet naar ons hotel gegaan want dat was maar 10 minuten. Deze keer was onze kamer trouwens wel schoongemaakt. (gisteren waren ze dat vergeten) Heerljk frisse handdoeken! Morgen weer een nieuwe dag!

Zondag 27 augustus 2018 Convention reis naar Mahwah

Voordat we beneden in het hotel zijn gaan ontbijten hebben we eerst al onze bagage ingepakt. Vandaag, na het bijwonen van het congres, reizen we verder naar Mahwah. Dat ligt ongeveer 15 minuten rijden (met de bus) van onze hoofdkantoor wat we maandag gaan bezoeken (we gaan er om 12 uur ook eten). Ik had iets te veel bagage in mijn koffer en knapte de rits, 1 rits was al eerder geknapt dus is er een probleem. Het voordeel is wel dat alles nu er in past! Met een bagagebelt zit alles bij elkaar maar ik moet natuurlijk zo snel mogelijk een andere koffer kopen. Hopelijk lukt dat want het is zondag!

Afijn, het ontbijt was vandaag echt afzien (je zou zeggen zondagmorgen lekker rustig) het was megadruk. Maar na 5 minuutjes wachten kwam er toch een gedeelte van een tafeltje vrij dus konden we lekker ontbijten (omdat het zo druk was waren we zelfs naar buiten gelopen om in de buurt ergens anders te ontbijten maar alles was dicht of zag er niet fris/gezellig uit. Aan ons tafeltje zat een echtpaar uit Canada. Ze komen oorspronkelijk uit Syrie en wonen nu 12 jaar in Canada. We vertelde hem dat we ook Canada deze vakantie gaan bezoeken en hij vertelde dat de Canadese kant van de Niagara Falls inderdaad het mooist is. Hij zei dat 2 a 3 dagen genoeg zijn om alles te zien van de watervallen. Dat zullen we later zien en lezen ook natuurlijk!

Na een stevig ontbijt hebben we na het uitchecken het hotel verlaten en hebben we metro genomen richting Queens op weg naar de Assembly Hal om de zondag bij te wonen van het Wees moedig congres. We hebben eerst onze koffers/tassen ingeleverd bij de garderobe en daarna hebben we op de 3e etage van dit mooie theater een plaatje toegewezen gekregen (we waren iets te laat binnen). We hebben nog een paar lezingen van het symposium Toekomstige gebeurtenissen waar moed voor nodig is meegemaakt en daarna de mooie openbare lezing. Ook de Wachttorenstudie en daarna was het pauze. In de pauze hebben we een nieuwe koffer voor mij gekocht en extra dollars gepint want die vliegen hier je broek/tas uit! Haha. Daarna hebben we in een leuk mexicaanse restaurantje burittos gegeten. Heerlijk waren ze maar erg machtig. Poeh he. Voordat het middagprogramma weer begon heb ik de kleding van mijn oude kapotte koffer overgezet in de nieuwe koffer en daarna de oude koffer ergens op straat (bij een vuilstort) achtergelaten. Ze zullen wel wat gedacht hebben de vrijwilligers bij de garderobe. Haha.

Daarna het middagprogramma bijgewoond met de mooie film van Jona en de 1uur durende slotlezing met dat mooie slotfilmpje. Weet je nog van ons congres? De broeder van het aandeel zei: Buggle Up. Doe je riemen vast! Daarna het mooie slotlied wat werd gezongen door het koor en natuurlijk door de 1701 aanwezigen die vandaag op het congres waren. Er waren gisteren 7 broeders en zusters gedoopt van 10 jaar tot 79 jaar.

Na het ophalen van onze bagage bij de garderobe hebben we de metro genomen en uitgestapt bij Time Square. Via een paar tunnels zijn we naar de Port Autority Bus Terminal gelopen en na 3 loketten het gevraagd te hebben hebben we 2 buskaartjes gekocht naar Mahwah. De bus vertrok om 17.15 en rond 18.00 uur waren we in Mahwah. Vanaf de plek waar de USAcoach bus ons dropte zijn we eerst gaan lopen maar uiteindelijk hebben we een Lyft (taxi) genomen en die bracht ons in 5 minuten bij ons hotel waar we nu 2 nachten gaan slapen: Super 8. Het ligt aan de snelweg en lopend hadden we er trouwens niet kunnen komen. Het inchecken ging super snel en de kamer is top. We hebben deze keer een luxe grote kamer op de 3e verdieping. Savonds hebben we gegeten (er zijn hier maar 2 restaurants naast het hotel, ook gelegen aan de snelweg: een hamburgertent en een Mcdonald (verkopen trouwens ook hamburgers) dus jullie mogen raden wat en waar we gegeten hebben. Morgen gaan we bij het andere restaurant eten).

Over morgen gesproken! Daar kijk ik al een hele tijd naar uit. Om 12 uur mogen we mee-eten op het hoofdkantoor en om 15:00 uur begint onze rondleiding. Ik heb er super zin in! Hoe het was dat lezen jullie morgen.

Snarf

Mooi!

Charley

Wat een voorrecht om vanuit ons kleine kikkerlandje het nieuwe hoofdkantoor in Warwick te kunnen bezoeken. Jammer dat we onze leeftijd niet mee hebben, want ik zou er o zo graag ook eens heengaan.
Geniet vooral van dit buitenkansje!