emile-defny-vs2018.reismee.nl

Zondag (Vergadering), Maandag, Dinsdag

Zondag

Na het ontbijt hebben we rond 12 uur de Lyft taxi genomen naar de vergadering. Het was een flinke rit van 20 minute maar dan heb je ook wat. Het zijn 2 koninkrijkszalen naast elkaar en op zondag is er de hele dag door vergadering. Om half 10, om half 1 en om half 3. De engelse gemeente, de spaanse en ga zo maar door.

We waren precies op tijd voor de vergadering om half 1. Het was een hele grote brede zaal met heel mooie stoelen. Er waren wel veel laatkomers zeg, poeh hee. Het was een fijne openbare vergaering met een mooie toespraak en de Wt studie.

Na de vergadering kwamen er heel veel broeders en zusters naar ons toe en vele vroegen of we Frans waren. haha nee.

Na de vergadering hebben we de bus genomen naar Chinatown en daar lekker gegeten. Chinees? Ja inderdaad Chinees.

Maandag

Na het laatste ontbijt in Philidelpia hebben we al onze bagage ingepakt en hebben we uitgecheckt. We hebben wel onze bagage achtergelaten in het hotel want we reizen vanavond met de bus naar Canada. We hebben bus 44 genomen naar het centrum van Philidelpia en zijn bij het eindpunt uitgestapt. Daar hebben we een flinke wandeling gemaakt naar Chinatown en ook daar onze broeders en zusters gezien en kort gesproken die met de lectuurstand stonden. Ze staan precies bij de poort (welkomstboog van Chinatown). Daarna hebben we lekker koffie en donuts genuttigd bij Dunkin Donuts.

Daarna een flinke wandeling naar het museum of arts. Ze zijn alles aan het opruimen van het afgelopen weekend ivm het concert. Het is trouwens nog steeds niet mogelijk om de Rocky steps te doen. Het is niet mogelijk om op de trappen te komen van het museum of arts. Je kan wel naar binnen in het museum. Trouwens het is super heet hier in Philidelpia. Het is echt niet normaal. Super!

Na een flinke wandeling terug hebben we in een park bij een soort gratis bibliotheek 2 cola gedronken en daarna de bus (44) genomen naar het restaurant waar we gisteren ook gegeten hebben: Chili's. (Een gosar bij de bushalte zei nog tegen mij dat ik mooie ogen had. Ik heb maar dankjewel gezegd maar het is wel vreemd!).

Na een heerlijke laatste maaltijd in het restaurant hebben we bij ons hotel de koffers opgehaald en hebben we een uur tevergeeft gewacht op bus 44. Hij reed dus niet meer (rond 19:00 uur). Dus maar een taxi genomen en die bracht ons naar de Greyhound (bus)terminal waar het 1 grote chaos was maar we kunnen wel een bus eerder weg. Dus rond 21.00 vertrok onze bus en om 22.45 waren we in Penn Station en daar zijn we overgestapt naar een bus die richting Syracuse NY gaat.

Dinsdag

De Greyhoundhalte in New York was super druk. Er waren 2 bussen die naar Canada gaan. Rond 1 uur snachts vertrok onze bus en na ongeveer 2,5 uur rijden was er een stop in Goulssboro. Rond 04.00 uur weer in Binghamton en om 05.00 uur in Cortland. 05.45 in Syracuse en om 07.40 in Rochester. Om 8.30 gingen er alleen mensen uit en om 09.15 waren we in Buffalo. Daar kregen we een nieuwe chauffeur en was er een grote terminal waar onze broeders en zusters met de lectuurstand staan. Gaaf hoor!

Om 10.15 gingen we verder en rond 10.26 gingen we een grote brug over en waren we bij de grens van Canada. Iedereen moest met bagage de bus verlaten en het grensgebouw in, daar moest iedereen met de bagage aan de muur gaan staan en kwam er een speurhond op drugs controleren. Na de paspoortcontrole mocht iedereen de bus weer in. In total duurde dit 1 uur. Rond 11.26 vertrokken we eindelijk en waren we in Canada. Om 12.02 waren we bij onze eindhalte: Niagara Falls. Eindelijk na een reis van bijna 13 uren waren we er eindelijk zeg! Na wat gerommel met de taxi app en mijn papyall account kwam onze taxi en waren we binnen 5 minute bij ons hotel. (We heben de watervallen al gezien trouwens tijdens deze rit) We hebben een hele grote kamer en het is een soort motel met zwembad en alles er op en er aan.

We zijn gelijk in het stadje (het is super toeristisch en er zijn allemaal attracties zoals spookhuizen en reuzenrad) gaan eten. Daarna hebben we geslapen!

savonds hebben we nog even gekeken naar de 2 watervallen. Het zijn er 2 links is de Amerikaanse en rechts de Canadese. Die loopt helemaal rond en is vele malen groter dan de Amerikaanse. Morgen kunnen we het beter zien omdat het nu donker is. Ze worden wel verlicht trouwens de 2 watervallen.

Morgen gaat we ze echt goed bekijken en ook gaan we de boot nemen die je vlak bij de 2 watervallen brengt! We zijn benieuwd. Maar dat lees je morgen!

Charley

Spannend, joh! Dat je al die prachtige dingen met eigen ogen kunt zien zonder de beperking van een fotorandje. En dan die vergadering. Lijkt me best moeilijk om alles in het Engels te kunnen volgen. We wachten op je volgende verhaal. Veel plezier en ook sterkte!